Publiceringsdatum: 2024-11-19
Letar du efter ett jobb inom administration, ekonomi, juridik? Åklagarmyndigheten är på jakt efter en skicklig handläggare, offentlig förvaltning/utredare, offentlig förvaltning och du kan vara rätt person för jobbet. Sök nu om du är intresserad av att arbeta heltid hos Åklagarmyndigheten under tills vidare. De letar just nu efter nya medarbetare.
Att bo i närheten av Malmö kan vara en fördel för denna position, så om du redan bor i området bör du överväga att söka jobbet. Åklagarmyndigheten söker för närvarande efter en person att anställa inom handläggare, offentlig förvaltning/utredare, offentlig förvaltning-branschen. Ta en titt på deras lediga tjänst för att se om något av dem passar just dig. Sök jobbet som handläggare, offentlig förvaltning/utredare, offentlig förvaltning hos Åklagarmyndigheten och ta chansen att ta din karriär till nästa nivå. Ansök senast torsdag den tjugoförsta november 2024.
Anställningen är placerad på Utvecklingscentrum i Malmö. Som kvalificerad handläggare vid Utvecklingscentrum möter du en händelserik vardag med varierande arbetsuppgifter och därtill arbetsuppgifter med fokus på tillsyns- och granskningsprojekt, vilket även inkluderar arbete med regeringsuppdrag.
Utvecklingscentrum är en samlad funktion för rättslig tillsyn i brottmålsfrågor, rättslig utveckling och metodutveckling. Utvecklingscentrum har arbetsställen i Göteborg, Malmö och Stockholm och har bland annat som uppdrag att fungera som kunskapscentrum och att tillgodose behov av rättslig information och stöd till den operativa verksamheten.
Arbetet vid Utvecklingscentrum stöds av ett gemensamt kansli under ledning av en administrativ chef.
Du arbetar självständigt i tillsyns- och granskningsprojekt, men också tillsammans i grupp för att få det administrativa arbetet att fungera. Service är en stor del i ditt vardagliga arbete, både internt och externt.
I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att:
ge åklagare administrativt stöd, t.ex. arbete i brottsmålsdiariet, hantera arkivering och utföra allmänna kontorsuppgifter
kontrollera, bedöma och registrera inkomna ärenden
vara kontakten utåt i många sammanhang och därmed ge god service till både allmänheten och till andra myndigheter – främst via telefon och e-post
utföra arbetsuppgifter som fördelas från administrativ chef
självständigt omhänderta grundarbetet inför Åklagarmyndighetens årliga rapportering av hemliga tvångsmedel och att medverka i det årligen återkommande arbetet med att redovisa bl.a. häktningstider och restriktionsanvändning
ta särskilt stort ansvar för den administrativa verksamhet.
Vardagen är händelsestyrd och det kan snabbt inkomma brådskande ärenden som gör att du behöver ta snabba beslut och kunna göra en avvägning av vad som är brådskande eller inte.
har gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
har aktuell och relevant skicklighet som motsvarar flera års väl vitsordat arbete med administrativa uppgifter som Åklagarmyndigheten bedömer som relevant
har aktuell och relevant erfarenhet av arbete i it-miljö och med digitala verktyg inom administration, telefoni, möten m.m.
är noggrann, strukturerad och kan följa de förhållningsregler och rutiner som finns
är stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög
har lätt för att samarbeta och har ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning
ha god kommunikationsförmåga.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
eftergymnasial utbildning t.ex. inom ekonomi eller juridik
erfarenhet av arbete med tillsyns- och granskningsprojekt samt redovisning av dessa
erfarenhet av datainsamling och databearbetning.
goda kunskaper i Åklagarmyndighetens handläggning av hemliga tvångsmedel och den årliga rapporteringen till regeringen.
Anställningen är en tillsvidareanställning. För den som idag inte är anställd vid Åklagarmyndigheten tillämpas sex månaders provanställning.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen. Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll.
Åklagarmyndigheten är en beredskapsmyndighet. Vid en anställning kan du komma att krigsplaceras på Åklagarmyndigheten. Läs mer under Jobba hos oss .
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Vi ser gärna att du skickar in din ansökan på svenska.
På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi ca 2 000 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.
Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Åklagarmyndigheten |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2021000084 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Åklagarmyndigheten söker en person till denna tjänst som handläggare, offentlig förvaltning/utredare, offentlig förvaltning med placerings i Malmö. Om det låter intressant att arbeta som handläggare, offentlig förvaltning/utredare, offentlig förvaltning hos Åklagarmyndigheten skickar du in din ansökan senast 2024-11-21.
Källa: Arbetsförmedlingen
Skatteverket söker sex personer till tjänsten som skattehandläggare i Malmö.
2025-01-22
Mer infoHyresgästföreningen söker en person till tjänsten som servicehandläggare i Malmö.
2025-01-24
Mer infoTULLVERKET söker en person till tjänsten som handläggare, offentlig förvaltning/utredare, offentlig förvaltning i Malmö.
2025-01-17
Mer info