Supportmedarbetare till Strategi och utveckling i Malmö

Publiceringsdatum: 2024-11-08

Söker du efter ett jobb inom data/it-sektorn? En möjlighet har öppnat upp för dig att börja arbeta som helpdesktekniker/supporttekniker hos REGION SKÅNE. REGION SKÅNE söker någon som vill arbeta heltid under tills vidare. Kanske är det du?

Malmö är platsen där denna position är ledig. REGION SKÅNE har just nu två lediga tjänster som helpdesktekniker/supporttekniker. Om du vill ta din karriär till nästa nivå, ta en titt på deras jobbannons och se om jobbet passar dig! Här är chansen att bli en del av REGION SKÅNE och jobba som helpdesktekniker/supporttekniker! Ansök senast fredag den tjugoandra november 2024.


Jobbannons

Gör skillnad. Varje dag.

Är du en serviceinriktad och pedagogisk person med intresse för digitalisering? Letar du efter en roll där du får möjlighet att utvecklas och växa i din profession? Då borde du söka tjänsten som supportmedarbete för hos oss.

Enheten Strategi och utveckling tillhör Koncernkontoret och vi finns i Lund, Malmö och Kristianstad. Vi är ett tiotal medarbetare som arbetar med dokument- och ärendehantering, identitetshantering och behörighetstilldelning. På vår enhet brinner vi för att göra dokument- och ärendehantering smartare och effektivare för alla inom Region Skåne. DokIT som är den gemensamma lösningen för dokument- och ärendehantering i Region Skåne.

DokIT gruppen är ett team med olika specialister som utvecklar processer och lösningar inom området dokument- och ärendehantering.

ARBETSUPPGIFTER

I rollen som supportmedarbetare tillhör du DokIT-gruppen och blir ett viktigt kugghjul i att bredlanseringen av den regiongemensamma lösningen för dokument- och ärendehantering blir välfungerande. Ditt främsta uppdrag blir att ge support till användarna i ärenden som inkommer via e-mail och vårt ärendehanteringssystem Ritz.

Tillsammans med dina kollegor hanterar ni mellan 30 och 50 supportärenden i veckan. Du hanterar såväl enklare behörighetsproblem som mer komplexa felsökningar och eskalerar ärenden vid behov. Då DokIT är i fas med att bredlanseras inom hela Region Skåne de kommande åren kommer du i ditt arbete att hantera verksamheter och slutanvändare som är i olika fas av införandet med olika kunskap kring DokIT och användandet. Detta innebär att du kommer ha variation i ärendena du hanterar och att supporten kan se olika ut beroende på vilket stadie i införandet som verksamheten du möter är i.

Utöver ditt huvudsakliga uppdrag arbetar du även med att supportera inför och under utbildningstillfällen med kommande eller befintliga användare. Detta kan även innebära att du håller och faciliterar workshops. Vid behov kan du även komma att hjälpa till vid testning i samband med att systemen utvecklas och nya behov uppstår. Som ny i din roll får du en gedigen introduktion som anpassas efter dina förkunskaper och behov.

DokIT-gruppen strävar efter kontinuerliga förbättringar. Det är därför viktigt att du som söker vill jobba tillsammans med andra teammedlemmar och dela erfarenheter och bidra till vårt utvecklingsarbete. Då detta är en roll i verksamheten utgår vi från att du har ett genuint intresse av att arbeta med våra användare och bidra med en positiv upplevelse av våra tjänster och produkter.

I takt med bredlanserandet av DokIT kommer antalet användare och supportbehovet öka och vi vill ha med dig på resan redan nu. Vi letar efter dig som vill vara med hela vägen och fortsätta utvecklas och växa hos oss. Vi erbjuder goda möjligheter för dig att avancera till andra roller och utvecklas inom enheten på lång sikt.

Placeringsorten för tjänsten är Malmö. Du arbetar huvudsakligen på plats och distansarbete är möjligt vid behov när verksamheten tillåter.

KVALIFIKATIONER

Vi välkomnar dig som har högskole- och/eller universitetsutbildning, gärna inom informatik eller servicemanagement. Du har goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. Avancerade tekniska förkunskaper är inte det viktigaste, men du behöver ha en god dator- och systemvana och har lätt för att sätta dig in i nya system. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom en supportfunktion ser vi det som fördelaktigt. Likaså om du arbetat med administrativa arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi arbetar bland annat i Azure och ser det som ett plus om du har erfarenhet detta eller liknande system. Då du såväl supporterar som utbildar ser vi det som positivt om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med utbildningsinsatser eller motsvarande. Här du därtill kunskap och kompetens inom AI är det meriterande.

Som person söker vi dig som har en hög känsla för service med en god kommunikativ förmåga. Du är pedagogisk och har en genuin passion för att hjälpa andra och dela med dig av din kompetens. Du trivs i en servicekontext och har förmågan att anpassa ditt sätt att kommunicera för att möta olika individers behov. För dig är det naturligt att arbeta självständigt och prioritera dina arbetsuppgifter efter verksamhetens behov och du är lösningsorienterad när problem uppstår. Du ser värdet av ett gott samarbete och förstår att du är en viktig medarbetare i den större helheten. Du bidrar till ett gott teamarbete genom din flexibilitet och ditt engagemang i arbetet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Låter detta som en intressant tjänst för just dig? I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, varmt välkommen att söka tjänsten redan idag.

ÖVRIGT

Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Om jobbet

Antal tjänster2
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnREGION SKÅNE
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2321000255
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeHelpdesktekniker/Supporttekniker
YrkesområdeData/IT

Ansökan

REGION SKÅNE söker två personer till denna tjänst som helpdesktekniker/supporttekniker med placerings i Malmö. Om det låter intressant att arbeta som helpdesktekniker/supporttekniker hos REGION SKÅNE skickar du in din ansökan senast 2024-11-22.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Utvecklingssekreterare till Fastighets- och gatukontoret Malmö

Malmö kommun söker tre personer till tjänsten som utredningssekreterare i Malmö.

2024-10-31

Mer info

Specialistläkare till VO intensiv- och perioperativ vård i Malmö

REGION SKÅNE söker två personer till tjänsten som specialistläkare i Malmö.

2024-11-01

Mer info

Biträdande överläkare/ Specialistläkare till VO thorax och kärl i Malmö

REGION SKÅNE söker en person till tjänsten som specialistläkare i Malmö.

2024-10-24

Mer info