Supporttekniker/Konsult till Proact

Publiceringsdatum: 2025-02-04

Letar du efter ett jobb inom data/it? Nu har du chansen att börja jobba som helpdesktekniker/supporttekniker hos Bravura Sverige AB. Detta är ett jobb på heltid där Bravura Sverige AB letar efter någon under tills vidare.

Denna position är tillgänglig i Malmö. Företaget Bravura Sverige AB erbjuder just nu spännande karriärmöjligheter. Om du vill jobba som helpdesktekniker/supporttekniker har de nu ett ledigt jobb - kolla in annonsen för att se om du har rätt erfarenhet. Bli en del av teamet hos Bravura Sverige AB som helpdesktekniker/supporttekniker genom att ansöka senast torsdag den tjugofjärde juli 2025.


Jobbannons

Är du en problemlösare med passion för IT och kundservice? Bli Supporttekniker/Konsult på Proact! Här får du utvecklas, lösa tekniska utmaningar och bidra till en positiv kundupplevelse. Sök och bli en del av teamet!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Uppdraget löper initialt i 6 månader, och planen är att du efter den perioden får anställning hos Proact.

Om företaget

Proact är en arbetsplats som karaktäriseras av hög kompetens, frihet under ansvar och stor möjlighet till utveckling. Du kommer inledningsvis att erbjudas en introduktion där du får ta del av kunskap av redan befintliga medarbetare och där du får lära känna personer i olika roller inom bolaget. Utöver det kommer du att gå utbildningar där du får lära dig mer om företagets produkter.

Proact är Europas ledande specialist inom datacenter och molntjänster. Genom att leverera flexibla, tillgängliga och säkra IT-tjänster skapar Proact verksamhetsnytta som hjälper företag och myndigheter att minska risken och sänka kostnaderna. Samtidigt ökar rörligheten, produktiviteten och effektiviteten. De har över 1200 anställda i 14 länder i Europa och USA. Proact grundades 1994 och moderbolaget Proact IT Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 1999.

Arbetsuppgifter

Hos Proact utvecklas du hos ett av Europas ledande företag inom datacenter och molntjänster. Som Supporttekniker hos Proact spelar du en viktig roll i att skapa en stabil och effektiv IT-miljö för era kunder, medarbetare och leverantörer. Du hanterar supportärenden, utför tekniska installationer och konfigurationer och bidrar med expertis i kundprojekt. Arbetet sker både från kontoret i Västra hamnen och på plats hos kunder i södra Sverige, där du agerar som en teknisk kontaktpunkt. Du är en del av ett sammansvetsat team med stort fokus på kompetensutveckling, där det finns goda möjligheter för dig att växa och specialisera dig inom Proact.

  • Support och felsökning på plats och från kontoret
  • Installation, konfiguration och konsultuppdrag
  • Delta i kundprojekt med teknisk expertis
  • Möjlighet till vidareutbildning och karriärutveckling

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

  • God erfarenhet från IT-Branschen
  • Kunskap inom IT-infrastruktur och erfarenhet av infrastrukturplattformar
  • Grundläggande kunskap inom ett par av dessa områden: Server/Lagring, Virtualisering, Backup och Nätverk
  • Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat
  • Körkort

Andra områden som vi gärna ser att du är bekant med är

  • Erfarenhet av system som NetApp, DellEMC, VMware, Veeam, Commvault, Rubrik, Nutanix, Cisco och Nvidia
  • Kunskap inom Ansible, Kubernetes
  • Erfarenhet av molntjänster och beräkningskluster.
  • Kännedom om drifttjänster och ITIL-processer eller system för ärendehantering

Som Supporttekniker hos Proact värdesätter de din förmåga att ta eget ansvar och din strukturerade arbetsmetod. Du har en naturlig fallenhet för att bygga relationer och samarbeta med både kollegor och kunder. Din förmåga att anpassa dig efter verksamhetens behov och skapa effektiva lösningar är avgörande i rollen. Du är kommunikativ och lösningsorienterad, vilket gör dig till en trygg kontaktpunkt för alla kunder. Ditt engagemang och ditt fokus på kvalitet bidrar starkt till den höga standard Proact eftersträvar.

Övrig information

Start:Enligt överenskommelsePlats: MalmöLön:Enligt överenskommelse

Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.

Vi gör ett löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till rekryteringsansvarig, David, på david.renblad@bravura.se.

Välkommen med din ansökan!

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnBravura Sverige AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5567520803
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeHelpdesktekniker/Supporttekniker
YrkesområdeData/IT

Ansökan

Bravura Sverige AB söker en person till denna tjänst som helpdesktekniker/supporttekniker med placerings i Malmö. Om det låter intressant att arbeta som helpdesktekniker/supporttekniker hos Bravura Sverige AB skickar du in din ansökan senast 2025-07-24.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Tillsynspersoner till Lägenhetsenheten

Malmö kommun söker fem personer till tjänsten som bostadsförvaltare i Malmö.

2025-03-21

Mer info

Chef (Kriminalvårdsinspektör) till Häktet Malmö

Kriminalvården söker en person till tjänsten som kriminalvårdsinspektör i Malmö.

2025-03-21

Mer info

Medicinsk sekreterare till Vårdcentralen Granen i Malmö

REGION SKÅNE söker en person till tjänsten som medicinsk sekreterare i Malmö.

2025-03-21

Mer info