Publiceringsdatum: 2024-11-11
Letar du efter möjligheter att arbeta inom försäljning, inköp, marknadsföring? Nu har du chansen att börja jobba som inköpare hos REGION SKÅNE. REGION SKÅNE behöver någon som vill arbeta heltid. Om du är tillgänglig för 3 månader – upp till 6 månader, ta en titt på denna jobbannons.
Att bo i närheten av Malmö kan vara en fördel för denna position, så om du redan bor i området bör du överväga att söka jobbet. REGION SKÅNE behöver fler anställda som stödjer arbetet inom inköpare. Kolla in deras lediga tjänst för att se om du har vad som krävs. Sista ansökningsdagen till jobbet som inköpare hos REGION SKÅNE är måndag den tjugofemte november 2024.
Gör skillnad. Varje dag.
På Koncernstab inköp och ekonomistyrning arbetar cirka 70 medarbetare med att driva Region Skånes inköpsaffärer för varor och tjänster. Vi sitter i moderna och fina lokaler på huvudkontoret vid Dockan i Malmö med trevliga lunchrestauranger i området och nära till allmänna kommunikationer.
Koncernstab inköp och ekonomistyrning genomför offentliga upphandlingar för sammantaget cirka sju miljarder kronor per år. Den består av tre enheter och det är till Enhet verksamhetsstödjande inköp som vi söker en inköpare/inköpsstrateg. Enheten för verksamhetsstödjande inköp består av kategoriledare, inköpsstrateg, inköpare, administratör vilka är fördelade i två kategoriteam Kategori FM, Fordon och transport samt Övergripande material och tjänster.
Nu söker vi en inköpare/inköpsstrateg för ett vikariat i 11 månader med eventuell förlängning.
Är du utvecklingsinriktad som person och vill bli en del av ett framgångsrikt team som arbetar med upphandling kring framtidens inköp? Vill du utveckla affärer för att skapa större värde för Region Skånes invånare? Då kan tjänsten som inköpare/inköpsstrateg hos oss vara helt rätt för dig!
Som inköpare planerar och genomför du kvalificerat inköpsarbete inom ditt subkategoriområde där du under ledning av en kategoriledare ansvarar bland annat för framtagandet av olika behovs-och marknadsanalyser, affärsupplägg, ta fram och formulera kategoristrategi samt genomför upphandlingar. Din uppgift är även att utveckla god kännedom om leverantörsmarknaden, genomföra förhandlingar, skriva avtal samt ansvara för strategisk avtalsförvaltning efter avtalstecknande. I din roll agerar du som projektledare och är en viktig del av upphandlingsuppdraget och du förväntas bidra till en innovativ miljö där vi ständigt söker bättre vägar för att nå våra prioriterade mål.
Vi välkomnar dig som har högskole- och/eller universitetsutbildning, gärna inom ekonomi, juridik, teknik, inköp/upphandling, alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU) och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta enligt LOU.
Då du självständigt kommer genomföra muntliga förhandlingar och formulera avtalstext krävs mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket, i både tal och skrift. Du har även god erfarenhet av Microsoft Office-paketet, där mycket goda kunskaper i Excel ses som en förutsättning för tjänsten.
Det är meriterande om du har erfarenhet av inköpsarbete från privat eller offentlig verksamhet. Vidare är det fördelaktigt om du har erfarenhet av projektledning då vi tänker oss att du gillar att ta täten och positionera dig som ledare i rollen som projektledare i upphandlingsarbetet.
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är strukturerad och målfokuserad. Du är en god förhandlare med förmåga att upprätthålla och vidareutveckla relationer med uppdragsgivare, marknadens olika aktörer och övriga intressenter. Vidare är du driven samt har god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du värdesätter ett gott samarbete med dina kollegor. Du är en problemlösare som trivs med ett högt arbetstempo och som uppskattar att utvecklas och bidra till dina kollegors utveckling.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan!
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.
På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | REGION SKÅNE |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | 3 månader – upp till 6 månader |
Organisationsnummer | 2321000255 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Inköpare |
Yrkesområde | Försäljning, inköp, marknadsföring |
REGION SKÅNE söker en person till denna tjänst som inköpare med placerings i Malmö. Om det låter intressant att arbeta som inköpare hos REGION SKÅNE skickar du in din ansökan senast 2024-11-25.
Källa: Arbetsförmedlingen
REGION SKÅNE söker en person till tjänsten som inköpare i Malmö.
2024-11-11
Mer infoMindment AB söker en person till tjänsten som inköpare i Malmö.
2024-11-11
Mer infoAxÖ Consulting AB söker två personer till tjänsten som inköpare i Malmö.
2024-10-25
Mer info