Kundansvarig (KUA)

Publiceringsdatum: 2025-01-15

Letar du efter ett jobb inom försäljning, inköp, marknadsföring? Nu har du chansen att börja jobba som key account manager hos Riksbyggen ekonomisk förening. Riksbyggen ekonomisk förening söker någon som vill arbeta heltid under tills vidare. Kanske är det du?

Denna position är tillgänglig i Malmö. Riksbyggen ekonomisk förening söker efter fler duktiga individer som vill arbeta som key account manager. De har just nu ett ledigt jobb som key account manager som kan vara av intresse för dig. Sök jobbet som key account manager hos Riksbyggen ekonomisk förening och ta chansen att ta din karriär till nästa nivå. Ansök senast söndag den nionde februari 2025.


Jobbannons

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Nu söker vi en kundansvarig till Riksbyggens kundgrupp i marknadsområde Södra Skåne. Rollen som kundansvarig är central i den kundorienterade organisationen och har som uppdrag att kunder har full tillgång till Riksbyggens breda kompetens inom fastighetsförvaltning. Marknadsområdet Södra Skåne bedriver fastighetsförvaltning och har idag ca. 160 anställda inom Ekonomisk- och Teknisk förvaltning, Energi, Kundgrupp och Fastighetsservice.

Hos oss gör du skillnad

Rollen som kundansvarig innebär att på ett affärsmässigt sätt stärka och utveckla befintliga kundrelationer. Du ingår i Kundgruppen bestående av flera kundansvariga, som tillsammans arbetar för att utveckla och driva arbetet framåt och för att nå marknadsområdet gemensamma intäktsmål. Med kunskap om kundens behov och intressen erbjuder du kundanpassade lösningar utifrån Riksbyggens totala tjänsteutbud och upprättar offerter och avtal. Du arbetar mot uppsatta försäljnings- och budgetmål och är ansvarig för intäkter och lönsamhet för dina kunder. I nära samverkan med leveransorganisationen arbetar du målinriktat med att säkerställa kundnöjdhet i uppdragen.

Tillsammans med övriga i organisationen deltar du i kundaktiviteter såsom temakvällar och mässor. Arbetet är omväxlande, socialt och självständigt. Du jobbar mycket enligt principen frihet under ansvar och löser de utmaningar du ställs inför, hanterar de arbetsuppgifter som åligger dig, tar hjälp av och hjälper dina kollegor vid behov. Eventuellt arbete kvällstid kompenseras med en i övrigt flexibel arbetstid.

Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode.

Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang

Vi söker dig som brinner för att utveckla affären tillsammans med kunden utifrån deras behov.

Du har akademisk utbildning från universitet/högskola eller motsvarande, exempelvis med inriktning fastighetsekonomi eller fastighetsmäklare. Du är bekväm i olika datasystem och har en väldigt god administrativ kompetens. För att vara lämpad för rollen behövs erfarenhet och kompetens från försäljning, kundservice och ekonomiskt arbete i form av kalkylering, analys och uppföljning. Vi ser en klar fördel i om du har arbetslivserfarenhet från fastighetsbranschen. Då avtal och förhandling är centrala delar i uppdraget ser vi gärna att du har kompetens och erfarenhet i avtalsjuridik (helst ABFF) eller entreprenadjuridik (t.ex. ABK, AB & ABT).

Som person drivs du av att skapa goda kundrelationer och göra lönsamma, långsiktigt hållbara affärer. Du har god samarbetsförmåga och kommunicerar lätt och förtroendeingivande med olika personer, både externt och inom organisationen. Du är lösningsorienterad, välstrukturerad och har en utvecklad förmåga att koordinera många kontaktytor.

Du behöver ha goda kunskaper i svenska samt kunna uttrycka dig väl i såväl tal som skrift. Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till egen bil.

Anställning och ansökan

Tjänsten är på heltid med placering i Malmö, men du kan även komma att arbeta på andra orter i marknadsområdet.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 9 februari 2025, så ansök redan idag!

Vid frågor om tjänsten kontakta Christopher Backlund, telefon: 040-323026 eller email: christopher.backlund@riksbyggen.se

Klicka på länken om du är nyfiken på Riksbyggen.

Är du nyfiken på hur det är hos oss?

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnRiksbyggen ekonomisk förening
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer7020017781
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeKey account manager
YrkesområdeFörsäljning, inköp, marknadsföring

Ansökan

Riksbyggen ekonomisk förening söker en person till denna tjänst som key account manager med placerings i Malmö. Om det låter intressant att arbeta som key account manager hos Riksbyggen ekonomisk förening skickar du in din ansökan senast 2025-02-09.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Kundansvarig säljare till Framtiden

Framtiden i Sverige AB söker en person till tjänsten som account manager i Malmö.

2025-01-02

Mer info

Kundansvarig till God Assistans Syd

God Assistans i Syd AB söker en person till tjänsten som personalintendent i Malmö.

2025-01-07

Mer info

Barista/Cafébiträde sökes till Wayne's Coffee Västra Hamnen

Västra Hamnen Café AB söker en person till tjänsten som barista/kaffebartender i Malmö.

2025-01-10

Mer info