Kundsupportchef till Gleerups Utbildning

Publiceringsdatum: 2025-03-13

Funderar du på att söka jobb inom chefer och verksamhetsledare? Här är din möjlighet att bli en del av teamet hos Bravura Sverige AB genom att arbeta som kundtjänstchef. Bravura Sverige AB söker efter en ny anställd på heltid under tills vidare som är redo att ta sin karriär till nästa nivå.

Denna tjänst finns tillgänglig i Malmö som är tjänsteorten. Om du tycker att det låter intressant att börja jobba hos Bravura Sverige AB i rollen som kundtjänstchef så har de just nu en ledig tjänst som skulle kunna vara en perfekt match för dig! Låt Bravura Sverige AB hjälpa dig att uppnå dina karriärmål som kundtjänstchef! Ansök seast lördag den trettionde augusti 2025.


Jobbannons

Brinner du för kundservice och att leda team mot framgång? Gleerups söker en engagerad Kundsupportchef som vill utveckla kundsupporten i en innovativ och växande organisation. Här får du möjlighet att göra skillnad inom lärande och utbildning – din nästa utmaning kan vara här!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Gleerups som erbjuder en trygg arbetsmiljö med ett generöst förmånspaket.

Om företaget

Gleerups är en av Sveriges ledande aktörer för framgångsrikt lärande. Utifrån en stark pedagogisk plattform och ett tydligt användarfokus vill de bidra till att bygga världens bästa skola och högskola. Genom ett aktivt och nära samarbete med lärare, elever, skolledare och forskare utvecklar de innovativa verktyg för framgångsrikt lärande. Idag är Gleerups ca 70 anställda. Läs mer på gleerups.se

Arbetsuppgifter

Som Kundsupportchef har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla kundsupportavdelningen med många kontaktytor både internt och externt. Du har en nyckelroll i att säkerställa en högkvalitativ kundupplevelse och effektivisera arbetssätt inom kundsupporten.

Ditt arbete innefattar:

  • Ledarskap och teamhantering – Rekrytera, utbilda och utveckla kundsupportteamet samt skapa tydliga mål och förväntningar. Du motiverar och engagerar teammedlemmarna för att uppnå avdelningens mål.
  • Kundrelationer – Operativt involverad genom att hantera komplexa eller eskalerade kundärenden och säkerställa att kunderna är nöjda med lösningarna. Du följer upp kundfeedback och driver förbättringsåtgärder.
  • Processförbättring – Ständigt utvärdera och förbättra kundsupportprocesser och -procedurer samt implementera effektiva verktyg och tekniska lösningar för att optimera kundsupporten.
  • Rapportering och analys – Samla och analysera data om kundsupportprestation och använda den som grund för beslut och förbättringsåtgärder.
  • Budget och resurshantering – Ansvara för avdelningens budget och resursfördelning, inklusive personalresurser och teknik.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

  • Arbetslivserfarenhet av att leda och utveckla team inom kundservice eller liknande områden
  • Gedigen erfarenhet av kundsupport och kundhantering
  • Omfattande erfarenhet av att arbeta med CRM- och ERP-system samt effektiv hantering av lager, logistik och flödesoptimering
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Vi söker dig som är affärsmässig och drivande med ett starkt kundfokus. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att leda och utveckla team för att nå gemensamma mål. Som person är du positiv, glad och strukturerad, med förmåga att prioritera och fatta beslut även i ett högt tempo. Du är lyhörd och kan på ett tydligt sätt förmedla verksamhetens mål och visioner till både medarbetare, kunder och samarbetspartners. För att trivas i rollen ser vi att du är engagerad, lösningsorienterad och har en naturlig förmåga att skapa långsiktiga relationer.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse

Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.

Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

#Specialist

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnBravura Sverige AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5567520803
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeKundtjänstchef
YrkesområdeChefer och verksamhetsledare

Ansökan

Bravura Sverige AB söker en person till denna tjänst som kundtjänstchef med placerings i Malmö. Om det låter intressant att arbeta som kundtjänstchef hos Bravura Sverige AB skickar du in din ansökan senast 2025-08-30.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Kundtjänst / Kundsupport till Gleerups Utbildning

Bravura Sverige AB söker en person till tjänsten som växeltelefonist i Malmö.

2025-03-20

Mer info

Administratör till Malmö Magistratsgymnasium

Malmö kommun söker en person till tjänsten som utbildningsadministratör/studieadministratör i Malmö.

2025-03-24

Mer info

Skoladministratör till Djupadalsskolan

Malmö kommun söker en person till tjänsten som utbildningsadministratör/studieadministratör i Malmö.

2025-03-20

Mer info