Category Manager till Orkla

Publiceringsdatum: 2024-11-27

Letar du efter anställning inom försäljning, inköp, marknadsföring? Nu har du chansen att börja jobba som marknadsförare hos Meet a Group international AB. Om du vill arbeta heltid hos Meet a Group international AB, har de just nu en tjänst tills vidare som kan passa dig.

Om du redan bor i närheten av Malmö, är det här din chans att söka ett spännande jobb Om du är intresserad av en karriär inom marknadsförare, ta en titt på den lediga tjänsten som Meet a Group international AB erbjuder för att se om det är en matchning. Har du vad som krävs för att arbeta som marknadsförare hos Meet a Group international AB? Ansök innan fredag den tjugosjunde december 2024 och ta reda på det!


Jobbannons

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.


För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Orkla Foods är välkänt för sina förstklassiga varumärken. Orkla är ett företag där medarbetare trivs, stannar kvar och utvecklas under många år.

Nuvarande Category Manager går nu vidare i sin karriär och vi söker hennes efterträdare. I den här rollen kommer du att ansvara för Felix storsäljare, ex. risgröt, grönsaker, kylda soppor, färdigmat och potatismos.

Rollen är placerad på huvudkontoret i Malmö, där du möts av hög puls och dynamik samt kompetenta kollegor och chefer. Rollen ingår i organisationen som ansvarar för Category & Net Revenue Management och rapporterar till Category Leader Sara Zetterström.

Orkla Foods mål är att skapa Sveriges bästa kategoriorganisation! Vill du vara med på resan?

Om rollen

Rollen som Category Manager innebär att du är ansvarig för att driva och utveckla dina kategorier, i nära samarbete med sälj, marknad och våra kunder.

Våra varumärken i de kategorier du kommer ansvara för har en stark ställning, vilket gör att du kommer jobba i tätt samarbete med dagligvaruhandelns centrala inköpsorganisationer för att skapa gemensamma kategoriplaner.

Du kommer i denna roll arbeta med kategori, shopper och kund i fokus för att utveckla vårt kommersiella erbjudande. Fokus kommer att ligga på "4P-planen": Product, Price, Place och Promotion.

Exempel på arbetsuppgifter

    • Kartlägga och analysera kategoriernas dynamik över tid och dess drivkrafter
    • Använda dessa insikter för att skapa en Kategoristrategi tillsammans med marknadsteamet
    • Ansvara för den taktiska 4P-planen samt säkra implementering genom starkt tvärfunktionellt samarbete med både kundteam och Orkla Foods säljkår
    • Identifiera och prioritera säljkårsdrivna tillväxtmöjligheter samt kategori- och kundsamarbete
    • Löpande genomföra kategoriuppföljningar och 4P analyser
    • Vara nyfiken och hålla dig uppdaterad vad gäller marknadsdata, trender, shopperinsikter och omvärldsdata
    • Förmedla och argumentera utifrån kategori-, shopper- och kundperspektiv i innovationsprojekt
    • Önskad profil

      Vi tror att du är driven, engagerad och vill uppnå resultat. Du är duktig på att samarbeta såväl som att jobba självständigt och vågar ta initiativ inom dina ansvarsområden. Du tycker om att arbeta med analys och insikter och omvandla dem till actions och möjligheter.

      Eftersom du kommer att arbeta med snabbrörliga varor ser vi gärna att du har ett agilt mindset. Vi tror att du är nyfiken och har inställningen att du vill bli bäst på just dina kategorier och kund- och konsumentinsikter inom dem.

      Arbetsuppgifterna utförs i nära samarbete med övriga funktioner, vilket kräver god struktur, samarbetsförmåga samt en förståelse för hela affären. Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig!

      Självklart har du även ett stort intresse för mat och dryck!

      Formella krav

      • Civilekonom med marknadsföringsinriktning eller liknande
      • Minst 2-3 års arbete av Category Management inom DVH (alternativt närliggande roller som KAM)
      • Erfarenhet av att driva projekt
      • God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift
      • Stor affärsförståelse och är van vid att omvandla analys till actions
      • Det är meriterande om du behärskar analysverktyg som ex. Nielsen och ICA Self-Serve

      • Ansökan

        Ansök gärna direkt, då vi går igenom ansökningarna allt eftersom de kommer in och har en förhoppning att hitta rätt kandidat innan jul.

        Orkla Foods samarbetar i denna rekrytering med EQuality Rekrytering & Interim AB. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsteamet på EQuality:

        • Jennifer Friman: jennifer.friman@equality.nu eller 0703-20 12 12
        • Gustav Strandberg: gustav.strandberg@equality.nu eller 076-049 53 31

        • Om Orkla Foods

          Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land.

          Vi är en lokal samhällsaktör som med våra 1500 medarbetare gör skillnad och bidrar till en mer hållbar och hälsosam vardag. Ca 90 procent av den mat och dryck vi säljer i Sverige tillagar vi lokalt på någon av våra 7 anläggningar i Eslöv, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Vansbro och Örebro.

          Vi går i täten för hållbar produktutveckling och innovation genom våra välkända varumärken som Felix, Grandiosa, Abba, Kalles, BOB, Ekströms, Risifrutti, Önos, FUN Light, Anamma, Krögarklass och Paulúns.

          Vi har en omsättning på cirka 6 miljarder kronor och vårt huvudkontor i Malmö. Vår vision är att vi vill skapa ”En bättre vardag” genom att leva upp till våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande.


          Om EQuality Rekrytering & Interim

          Med EQuality får du kvalitet i rekryteringen. Vi får verksamheter framgångsrika genom rätt person på rätt plats. EQuality arbetar branschöverskridande och fokuserar på exekutiva befattningar och nyckelfunktioner. Vi arbetar med executive search, rekrytering & interim samt med tester och kandidatutvärdering.

          Våra värderingar är professionalism, transparens och engagemang och EQuality står för:

          • EQ - Emotionell intelligens är lika viktigt som IQ
          • Equality - Mångfald och jämlikhet är en självklarhet för oss
          • Quality - Vi säkerställer kvalitet i varje rekrytering, både för kund och kandidat
          •  

            https://images.teamtailor-cdn.com/images/s3/teamtailor-production/gallery_picture-v6/image_uploads/922c140e-815e-4d2f-ba89-40ab5c8b225b/original.png" alt="Logga beige.png" width="141" height="138" />

            Om jobbet

            Antal tjänster1
            ArbetstidHeltid
            FöretagsnamnMeet a Group international AB
            LönFast månads- vecko- eller timlön
            OmfattningTills vidare
            Organisationsnummer5591911747
            Typ av anställningVanlig anställning
            YrkeMarknadsförare
            YrkesområdeFörsäljning, inköp, marknadsföring

            Ansökan

            Meet a Group international AB söker en person till denna tjänst som marknadsförare med placerings i Malmö. Om det låter intressant att arbeta som marknadsförare hos Meet a Group international AB skickar du in din ansökan senast 2024-12-27.

            Källa: Arbetsförmedlingen

            Till webb­ansökan »
            Relaterade jobb

            Category Manager till Orkla

            EQuality Rekrytering & Interim AB söker en person till tjänsten som marknadsanalytiker i Malmö.

            2024-11-27

            Mer info

            Account Manager till marknadsföringsbyrå i Malmö

            Social Zense Sweden AB söker en person till tjänsten som account manager i Malmö.

            2024-06-24

            Mer info

            Account Manager till Position Green

            Bravura Sverige AB söker en person till tjänsten som account manager i Malmö.

            2024-11-20

            Mer info